Είναι γνωστό πως η δύση του ταραγμένου 20ου αιώνα σήμανε και το τέλος των ιδεολογιών. Γίναμε μάρτυρες ραγδαίων κοσμογονικών αλλαγών και πρωτοφανών ανατρεπτικών καταστάσεων, οι οποίες δεν έχουν προηγούμενο στην ανθρώπινη ιστορία. Κάτω από την τρομερή και πρωτοφανή αυτή αμφισβήτηση, η ανθρωπότητα ζει μια από τις πιο ασφυκτικές πνευματικές αφασίες. Ο κόσμος σήμερα βιώνει τη χειρότερη πνευματική σύγχυση όλων των εποχών. Απόδειξη η ανάδυση νοσηρών, μυστικιστικών και παράλογων θρησκευτικών σχημάτων, προϊόντα του δαιδαλώδους πλέγματος της εφιαλτικής «Νέας Εποχής», τα οποία τείνουν να καταλάβουν την παραδοσιακή θρησκευτικότητα της ανθρωπότητας.
Ένα τέτοιο θρησκευτικό μόρφωμα, το οποίο αναδύθηκε τεχνηέντως από τα αραχνιασμένα χρονοντούλαπα της ιστορίας, είναι το παγκόσμιο φαινόμενο Νεοπαγανισμού, ως προσπάθεια αναβίωσης αρχαίων εγκαταλειμμένων πρωτογόνων θρησκειών και τελετουργιών. Στην πραγματικότητα όμως είναι ένα καινοφανές παραθρησκευτικό φαινόμενο, το οποίο απλά δανείζεται κάποια στοιχεία των αρχαίων παγανιστικών θρησκειών, τα αναμιγνύει με τη σύγχρονη μαγεία και τον αποκρυφισμό, προκειμένου να εξυπηρετήσει τους στόχους της «Νέας Εποχής».
1. Σχέση νεοπαγανισμού και «Νέας Εποχής»
Το φαινόμενο του νεοπαγανισμού έχει σαφέστατα νεοεποχίτικη προέλευση και υφή. Ο π. Κυριακός Τσουρός το χαρακτήρισε σε άρθρο του ως μια «ατραπό της Νέας Εποχής». Είναι γνωστό πως η Θεοσοφία της Έλενας Μπλαβάτσκυ είναι η μήτρα του αποκρυφισμού της «Νέας Εποχής» και η Άννα Μπεζάντ, και η Αλίκη Μπέιλι είναι οι πραγματικοί θεμελιωτές της. Ταυτόχρονα είναι εκείνη η οποία ανέσυρε από την αφάνεια τα αρχαία ειδωλολατρικά θρησκεύματα, τα οποία ενέταξε στο θεοσοφικό της σύστημα, ως δήθεν «αρχαία σοφία». Όλα τα θρησκεύματα, κατ' αυτήν, έχουν αλήθειες και καμιά θρησκεία δεν έχει την πλήρη αλήθεια, αλλά η αλήθεια βρίσκεται στη συνένωση όλων των θρησκειών! Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο τα αρχαία ειδωλολατρικά θρησκεύματα, αναβίωσαν και βρήκαν τη θέση τους και τους οπαδούς τους στους σύγχρονους χρόνους.
Ολόκληρο το σύστημα του νεοπαγανιστικού φαινομένου είναι βαθύτατα διαποτισμένο από τις δοξασίες, τις πρακτικές και τις επιδιώξεις της Θεοσοφίας και της «Νέας Εποχής». Επιγραμματικά επισημαίνουμε την πίστη στο απρόσωπο «θείον» της «Νέας Εποχής». Η «θεία αρχή» του νεοπαγανισμού είναι το απρόσωπο «Εν», το οποίο «εκδιπλώνεται» στις διάφορες «θεότητες», οι οποίες είναι, είτε απρόσωπες φυσικές δυνάμεις, είτε ιδεατά αρχέτυπα, είτε προσωποποιημένες φυσικές δυνάμεις, είτε εξελιγμένες ανθρώπινες υπάρξεις. Ο πανθεϊσμός του νεοπαγανισμού, εκφράζει σαφώς τον νεοεποχίτικο πανθεϊσμό. Η δήθεν «θεότητα» του ανθρώπου, η απουσία καλού και κακού η πίστη σε «θεϊκές δυνάμεις» της φύσεως και «θεϊκά» όντα (θεούς, δαίμονες), τα οποία υποτίθεται ότι παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή των ανθρώπων, είναι κοινές δοξασίες της «Νέας Εποχής» και του νεοπαγανισμού. Το ίδιο και η πίστη στην ειμαρμένη και στην μετενσάρκωση. Η γοητεία επίσης της μαγείας και όλων των αποκρυφιστικών πρακτικών, όπως η μαντική. Ακόμα και το πανθρησκειακό όραμα της «Νέας Εποχής» είναι όραμα και επιδίωξη του νεοπαγανισμού. Αυτό τον ρόλο παίζει το λεγόμενο «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εθνικών Θρησκειών» και η λεγόμενη «Εκκλησία όλων των κόσμων», δύο παγκόσμιες παγανιστικές ομοσπονδίες! Συμπερασματικά λοιπόν τονίζουμε ότι το νεοπαγανιστικό φαινόμενο είναι γνήσιο τέκνο της «Νέας Εποχής», της οποίας εξυπηρετεί τους στόχους. Ήτοι: λειτουργεί ως ο πιο πρόσφορος αγωγός του αποκρυφισμού, μέσω των εθνικών παραδόσεων και μυθολογιών. Επί πλέον λειτουργεί ως «εκπορθητικός κριός», ως ομάδα κρούσεως στα χριστιανικά κράτη, δημιουργώντας έριδες, εγείροντας έναν περίεργο θρησκευτικό εθνικισμό, για να χτυπηθεί ο «διεθνιστικός» κατά τους νεοπαγανιστές Χριστιανισμός, ο οποίος συνθλίβει τις «αυτόχθονες εθνικές θρησκευτικές παραδόσεις»!
2. Σύντομα ιστορικά στοιχεία
Ιστορικά ο Νεοπαγανισμός έλκει τις ρίζες του στις αλλόκοτες θεωρίες του Πλήθωνα τον 15ο αιώνα, του Μπαίμε τον 17ο αιώνα, τους ρομαντικούς και τους φυσιοκράτες του 19ου αιώνα, και γενικά στο αντιχριστιανικό κλίμα του λεγομένου ευρωπαϊκού διαφωτισμού. Η Θεοσοφία, όπως προαναφέραμε, στα μισά του 19ου αιώνα, αναβίωσε τον αρχαίο παγανισμό, και ως νεοπαγανισμός πια, απηχεί τις αρχές και τις δοξασίες της. Στα 1888 ιδρύθηκε από τρεις άγγλους αποκρυφιστές στο Λονδίνο ο ναός της Ίσιδος - Ουρανίας, ο πρώτος καταγραμμένος νεοπαγανιστικός ναός. Στις αρχές του 20ου αιώνα έχουμε τη στροφή πολλών ευρωπαίων στον αποκρυφισμό και το σατανισμό, με πρωτοπόρο τον άγγλο αποκρυφιστή Άλιστερ Κρόολυ, ο οποίος στο νεοσατανιστικό του σύστημα ανάμειξε και πάμπολλα στοιχεία του αρχαίου παγανισμού. Δεν είναι τυχαίο πως η αγαπημένη φιγούρα του ήταν ο τραγόμορφος αρχαιοελληνικός «θεός» Πάνας. Ουσιαστικός εμπνευστής και πρωτεργάτης στην ανάπτυξη του νεοπαγανιστικού φαινομένου υπήρξε ο επίσης άγγλος αποκρυφιστής Τζέραλντ Γκάρντνερ, ο οποίος με τη βοήθεια, της διαβόητης γηραιάς μάγισσας Τσάτερμπουρχ, σύστησε την μαγικοπαγανιστική θρησκεία Wicca, η οποία είναι ανάμειξη της μαγείας, του σατανισμού του Κρόουλυ, στον οποίο είχε θητεύσει, και του παγανιστικού δρυιδισμού. Η αποποινικοποίηση της μαγείας στην Αγγλία το 1954 έπαιξε τεράστιο ρόλο στην ανάπτυξη και τη διάδοση του νεοπαγανιστικού δρυιδισμού και τη λατρεία της «Μεγάλης Θεάς» της Wicca. Σε ελάχιστο χρόνο ο νεοπαγανισμός διαδόθηκε σε όλη τη Μ. Βρετανία, στην Ευρώπη, στην Αμερική και σε όλο τον κόσμο. Διάφορες περιθωριακές ομάδες, όπως των χίπεις, υιοθέτησαν τον παγανισμό. Επίσης η λατρεία της «Μεγάλης Θεάς» του δρυιδιικού παγανισμού συνδέθηκε με το οικολογικό κίνημα και τη φυσιολατρία. Σταθμό στην ανάπτυξη και τη διάδοση του νεοπαγανισμού υπήρξε το 1979 το μπεστ σέλερ της αμερικανίδας σατανίστριας Στάρχοουκ, «Σπειροειδής χορός: Μια αναγέννηση της αρχαίας θρησκείας της μεγάλης θεάς», η οποία σύνδεσε το σατανισμό με τον κέλτικο παγανισμό. Το 1998 συστήθηκε και το «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εθνικών Θρησκειών» στη Βίλνα της Λιθουανίας, μια ομοσπονδία του παγκόσμιου νεοπαγανισμού. Το 2004 έγινε το συνέδριο αυτού του παγκόσμιου οργανισμού στην Αθήνα. Δε μπορούμε τέλος να παραβλέψουμε το γεγονός, πως η κατάρρευση του μαρξισμού, ενίσχυσε το νεοπαγανισμό, ως μια περίεργη μετάγγιση δυναμικού από τον αθεϊσμό στον παγανισμό!
3. Η κατάσταση στην Ελλάδα
Τα πρώτα σπέρματα του Νεοπαγανισμού στην Ελλάδα ανάγονται στα μισά του 19ου αιώνα, τα οποία έφεραν στην χώρα μας διανοούμενοι από την Ευρώπη, επηρεασμένοι από τους ρομαντικούς τους κλασικιστές και βέβαια από το αντιχριστιανικό ευρωπαϊκό πνεύμα. Το αρχαιολατρικό κίνημα άρχισε να ανδρώνεται στα χρόνια του μεσοπολέμου. Αλλά η πραγματική ανάπτυξή του έγινε στα τέλη του περασμένου αιώνα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 άρχισαν να κυκλοφορούν κάποια περιοδικά με «ελληνοκεντρικό» περιεχόμενο. Παράλληλα άρχισαν να εμφανίζονται ορισμένοι σύλλογοι και σωματεία έχοντας σκοπό να κάνουν γνωστές στους νεοέλληνες τις αξίες της αρχαίας Ελλάδος. Όμως απώτερος και πραγματικός σκοπός τους είναι η αναβίωση της αρχαιοελληνικής ειδωλολατρικής θρησκείας. Η τακτική τους πολλές φορές είναι παραπλανητική, διότι εμφανίζονται ως δήθεν «φορείς μελέτης του αρχαιοελληνικού πολιτισμού», ως «σχολές εκμάθησης της αρχαίας ελληνικής γλώσσας», ως «φιλοσοφικά εργαστήρια», ως «καλλιτεχνικοί όμιλοι», ως «σωματεία φυσιολατρίας και εκδρομών», κ.α. Μέσα όμως από τις δραστηριότητές τους διαδίδουν τις δοξασίες τους και στρατολογούν τους οπαδούς τους. Κάποιες από τις ομάδες αυτές ζητούν από την Πολιτεία να τους δοθεί άδεια λειτουργίας ευκτήριου οίκου και αναγνώριση θρησκευτικής οντότητας. Κάποιες άλλες απαξιούν να ζητήσουν αναγνώριση, ανεγείρουν ναούς σε ιδιωτικά οικόπεδα και ασκούν θρησκευτικές τελετουργίες, διότι θεωρούν την Ελληνική Πολιτεία ως κατοχή κατά των «γνησίων Ελλήνων», που είναι μόνον οι νεοπαγανιστές! Κάποιες άλλες τελούν ιεροπραξίες
στην ύπαιθρο και κοντά σε αρχαιολογικούς χώρους. Οι πιο γνωστή κατ' έτος εκδήλωσή τους γίνεται στον Όλυμπο, τα «Προμήθεια», όπου ντύνονται χλαμύδες και τελούν ιεροπραξίες και άλλες εκδηλώσεις. Άλλες ιεροπραξίες τους είναι τα ηλιοστάσια και οι ισημερίες. Αρέσκονται επίσης να τελούν κατ' έτος τελετές σε ιστορικούς χώρους και μνημεία, όπως τις Θερμοπύλες, το Μαραθώνα, τη Σαλαμίνα, και αλλού για να δείξουν έτσι, ότι δήθεν τιμούν εκείνοι περισσότερο από εμάς τους μη παγανιστές τους αρχαίους μας προγόνους και την πατρίδα.
Θα σας παρουσιάσω σήμερα έναν άγνωστο κόσμο, ο οποίος ζει, κινείται και δρα δίπλα μας, συνήθως παρασκηνιακά, γεμάτος μίσος και εκδικητική μανία, εναντίον όσων δεν ασπάζονται τις δοξασίες και τις πρακτικές του. Ίσως κάποιοι ξαφνιαστούν, όταν ακούσουν ότι κινδυνεύει ακόμα και η ζωή τους από τον τυφλό φανατισμό τους, από τον απίστευτο φονταμενταλισμό που καλλιεργείται σε πολλές από τις νεοπαγανιστικές ομάδες.
4. Νεοπαγανισμός και η πνευματική διάβρωση του λαού μας.
Μια εις βάθος μελέτη του νεοπαγανιστικού φαινομένου, αποδεικνύει, κατ' αρχήν περίτρανα την αποκρυφιστική προέλευση και φύση του. Δημιουργήθηκε να λειτουργήσει και ως ο πιο πρόσφορος δίαυλος του αποκρυφισμού στις σύγχρονες κοινωνίες. Είναι γνωστό πως τα αρχαία ειδωλολατρικά θρησκεύματα ασκούσαν κατά κόρον μαγικές και πνευματιστικές πρακτικές. Η αρχαιοελληνική θρησκεία συντηρούσε ένα απίστευτο εύρος μαγικών και πνευματιστικών στοιχείων. Έστω για παράδειγμα η τέχνη της μαντικής, την οποία ασκούσαν τα ειδωλολατρικά ιερατεία σε όλα τα θρησκευτικά κέντρα. Αλλά οι τεχνικές της μαντικής δεν διαφέρουν από τις τεχνικές των σύγχρονων αποκρυφιστών. Η αναβίωση της αρχαίας ειδωλολατρίας, στα τέλη του περασμένου αιώνα, αναβίωσε μαζί της και τον αρχαίο αποκρυφισμό. Τώρα ως νεοπαγανισμός έγινε φορέας του αποκρυφισμού της «Νέας Εποχής του Υδροχόου».
Του λόγου το αληθές, αποκαλύπτουν τα τελετουργικά τους, τα οποία είναι καθαρά μαγικές τελετουργίες, τις οποίες τελούν οι αυτόκλητοι ιερείς των διαφόρων ομάδων, όπως οι χοές και σπονδές, επικαλούμενοι τους δαίμονες (θεοί κατ' αυτούς) της φύσεως. Οι προσευχές τους στον ήλιο κατά τους εορτασμούς των ηλιοστασίων και των ισημεριών. Οι επικλήσεις στις ψυχές των ηρώων. Οι προσευχές και τις επικλήσεις στη Γη, η οποία κατ' αυτούς και ιδιαίτερα για τη μαγικοπαγανιστική Γουίκα, είναι ζωντανή ύπαρξη και «θεά»! Πριν λίγο καιρό μεγάλη αθηναϊκή εφημερίδα είχε εκτενές αφιέρωμα σε νυκτερινές μυστικές τελετουργίες της ελληνικής Γουίκα. Οι τελετές καθαρμών μιασμάτων και απαλοιφή του χριστιανικού Βαπτίσματος. Η εκπεφρασμένη πρόθεσή τους για ίδρυση σύγχρονων μαντείων και σύσταση τελετουργικών μαντικής και ο αυτοπροσδιορισμός πολλών νεοπαγανιστών ως μάντεων. Οι δοξασίες τους περί δήθεν «ενεργειακών χώρων» των αρχαίων «ιερών». Οι δοξασίες τους περί ανωτέρων όντων και εξωγήινων. Οι πίστεις τους στα ζώδια, και στην αστρολογία, στη μετενσάρκωση, στην εξέλιξη, στην ειμαρμένη κλπ. Δείτε επίσης τις απίστευτες μαγικές και μυστικιστικές τελετουργίες, που τελούνται κάθε χρόνο στα πλαίσια του «Παγκόσμιου Συνεδρίου Εθνικών Θρησκειών», όπου σαμάνοι ιερείς από όλες τις παγανιστικές θρησκείες κάνουν από κοινού μαγικές φυσιολατρικές ιεροπραξίες. Πριν λίγες ημέρες στην Αθήνα, στο Πεδίο του Άρεως, «εμψύχωσαν» βελανιδιές για τις μαγικές ιεροπραξίες που θα ακολουθούσαν κατά τη φθινοπωρινή ισημερία!
Δηλωτική του ακραίου αποκρυφισμού του νεοπαγανισμού είναι η άποψή του για τον Εωσφόρο, τον οποίο θεωρεί ως τον «αδικημένο θεό», ως τον «το λαμπρό νέο που φέρνει το φως, τον οποίο αδίκησε ο ιουδαιοχριστιανικός σκοταδισμός», ως τον «Πυρφόρο Προμηθέα» κ.α. Πολλές ομάδες τον λατρεύουν και τον έχουν ως έμβλημά τους. Κάποιες άλλες ομάδες, θέλοντας να απενοχοποιήσουν τον Εωσφόρο, θέλουν να αρνούνται την ύπαρξή του και τον θεωρούν ως σύμβολο της ελευθερίας του ανθρώπου από τα πνευματικά δεσμά του δήθεν «μισάνθρωπου Θεού του Ιουδαιοχριστιανισμού»! Κατά την εορτή των «Προμηθείων» στον Όλυμπο γίνεται τελετουργική αναπαράσταση του ερχομού του πυρφόρου Προμηθέα, ο οποίος συμβολίζει τον Εωσφόρο. Δεν είναι τυχαίο επίσης που οι εορτές των νεοπαγανιστών
ταυτίζονται με αυτές των αποκρυφιστών και αυτών των σατανιστών, όπως είναι η Μπελτάιν, ή Βαλμπούργειος νύχτα. Έχει επίσης τη σημασία του το γεγονός ότι γνωστός νεοπαγανιστής εκδότης των Αθηνών έχει εκδόσει τα βιβλία του επίσης γνωστού Γάλλου αποκρυφιστή και αντιχριστιανού συγγραφέα Αμπαιλέν.
Καταλαβαίνει λοιπόν ο καθένας την πνευματική διάβρωση που συντελείται στη χώρας μας. Κάτω από το μανδύα μιας αρρωστημένης αρχαιολαγνείας και πατριδολαγνείας, σερβίρεται και καλλιεργείται στις ανυποψίαστες ψυχές, ο πιο σκληρός νεοεποχίτικος αποκρυφισμός, ο οποίος δυστυχώς είναι ευκολοχώνευτος, διότι παρουσιάζεται ως δήθεν μέρος της αποθεωμένης αρχαιοελληνικής παράδοσης.
5. Νεοπαγανισμός και η κοινωνική διάβρωση
Ο νεοπαγανισμός ασκεί ισχυρή διαβρωτική και διαλυτική δράση στην κοινωνία. Τα διδάγματά του και οι πρακτικές του έχουν δημιουργήσει άνευ προηγουμένου διαχωριστικές γραμμές στην ελληνική κοινωνία, μεταξύ νεοπαγανιστών και ορθοδόξων χριστιανών. Εκτός ολίγων μετριοπαθών ομάδων, οι περισσότερες, διακατέχονται από ένα απίστευτο μίσος κατά ημών των Χριστιανών. Ίσως διερωτηθούν κάποιοι: στα πλαίσια της ανεξιθρησκίας της ελληνικής κοινωνίας, δεν έχουν δικαίωμα ύπαρξης όσοι έχουν επιλέξει ως θρησκεία τους τον νεοπαγανισμό; Απαντούμε: Φυσικά και έχουν! Μόνο που δεν είναι εκείνοι το πρόβλημα για μας αλλά εμείς για εκείνους! Δεν είμαστε εμείς που δεν μπορούμε να συνυπάρξουμε με αυτούς, αλλά εκείνοι, που δεν μπορούν να συνυπάρξουν με μας, διότι έχουν καλλιεργήσει έναν ιδιότυπο θρησκευτικό εθνικισμό και μια πρωτοφανή εχθρική συμπεριφορά εναντίον ημών των Χριστιανών, ώστε να μην έχουμε θέση στη νέα ελληνική κοινωνία, που εκείνοι οραματίζονται. Ζητούν ούτε λίγο ούτε πολύ να «τους αδειάσουμε τη γωνιά», διότι θεωρούμαστε απ' αυτούς στρατός κατοχής στην Ελλάδα, την οποία θεωρούν «χώρα τους»! Σε επίσημη ανακοίνωσή τους διαβάζουμε: «Η πλήρης απελευθέρωση του πραγματικού Ελληνικού Έθνους είναι μια υπόθεση που εκκρεμεί» (Ιστοσελίδα Υ.Σ.Ε.Ε.). «Σκοπός των Ελλήνων είναι να απελευθερωθεί η Ελλάς από την χριστιανική κατοχή». Είμαστε γι' αυτούς «τα μαύρα πρόβατα» και τα «μιάσματα». «Οι δολοφόνοι των Ελλήνων» και «οι νεκροθάφτες του Ελληνισμού». Διαδίδουν πως «ουδεμία συνάντηση δεν υπάρχει μεταξύ Ελληνισμού και Χριστιανισμού» και πως «η αποκάθαρση της Ελλάδος από το χριστιανικό μίασμα» είναι ο κύριος στόχος τους!
Διαβάζοντας κάποιος τα ανακοινωθέντα τους, τα άρθρα τους στα περιοδικά και τις ιστοσελίδες τους, ή παρακολουθώντας τις δημόσιες συζητήσεις τους, φρίττει από τον οχετό των ύβρεων, των συκοφαντιών, των ψευδολογιών και των απειλών εναντίον μας. Σε πολλές περιπτώσεις έχουν ξεπεράσει τα όρια όχι μόνο της ευπρέπειας και του πολιτισμού, αλλά και αυτής της νομιμότητας. Οι ύβρεις τους αρχίζουν από τα ιερά πρόσωπα της πίστεώς μας και καταλήγουν στους απίστευτα απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και τις πρωτοφανείς απειλές εναντίον μας.
Το Θεό μας αποκαλούν «εβραίο ζηλότυπο τιμωρό Ιεχωβά», «βλοσυρό Θεό», «κακούργο Θεό της ερήμου». Το Χριστό «Εσταυρωμένο Κτήνος», «αγράμματο μαραγκό», «σημιτικής καταγωγής δικτατορίσκο του ουρανού» (Διιπετές.4/93,6) και «βρωμερό πνεύμα». Την Αγία Γραφή ως «πορνογράφημα» και την Καινή ως «κάκιστη πλαστογραφία των Ελλήνων». Την Παναγία ως «πόρνη Μύριαμ». Τον απόστολο Παύλο «σκοταδιστή» και «ψυχοπαθή», ανάλογα αποκαλούν και τους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Τους αγίους μας «αποστεωμένα καχεκτικά μοντέλα», «εξ ανατολών ύαινες», «άγια ρεμάλια», «μελανειμονούντες» και «κοπρόψυχους» (Μεγαρ. Τύπος, 17-9-95 και 8-10-95), «καθάρματα και δολοφόνους των Ελλήνων» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα)! Την Εκκλησία μας χαρακτηρίζουν ως «Γιαχβική θεοκρατία» (περ. Δαυλός, τ.240/2001), «αδίστακτη πολιτική και οικονομική συντεχνία» (Ελλ. Φλόγα, 1/94,6), «δικτατορεύον θρησκευτικό δόγμα» (ιστοσελ. ΥΣΕΕ) «τυραννική εξουσία των παπάδων» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα). Τους Ναούς μας αποκαλούν: «ανήθικα κελιά του σκότους», «εκμαυλιστήρια» και «άντρα
ακολασίας του ψεύδους και της ειδωλολατρίας», και «πορνεία ακολασίας». Την χριστιανική διδασκαλία ως «αισχρολογίες», τις τελετές «αισχρότητες» και «τελετές ανθρωποθυσιών». Το άγιο Βάπτισμα ως πράξη στρατολόγησης των ελληνοπαίδων στον «ψευτοθεό Τζεσουά» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα). Τους κληρικούς μας αποκαλούν «εβραιόδουλους ρασοφόρους», «μαυροφορεμένους πράκτορες του ξένου θεού, του εργοδότη τους» (Διιπετές 32/1999), «προσκυνημένους της Σιών» (περ. Απολλώνιο Φως, Ιανουάριος - Φεβρουάριος 1998, σελ.36), «εβραιόδουλους παυλιϊστές» (Ελευθεροτυπία 26-10-1986), «στυγερούς πρωτογενήτσαρους ρασοφόρους» (Διιπετές. 13/95,15) «ενδεδυμένα στο ράσο ερπετά». Ακούστε και τα εξής ανατριχιαστικά συνθήματά τους: -«Σεβασμός στους ουράνιους γονείς. Κατάρα στους απίστους γονείς. Σεβασμός στους ιεροφάντες. Κατάρα στους ναζωραίους παπάδες. Σεβασμός στους ήρωες. Κατάρα στους «αγίους» - δολοφόνους. Σεβασμός στους ναούς των θεών. Κατάρα στα πορνεία των ναζωραίων. Σεβασμός στους θεούς. Κατάρα στο εσταυρωμένο Κτήνος». Και το πλέον βλάσφημο: « Σε μίσησαν ναζωραίε. Το αίμα σου λέρωσε τα παπούτσια τους. Το κορμί σου μόλυνε την τροφή τους. Η ψυχή σου βρώμισε το πνεύμα τους. Γι' αυτό σε σταύρωσαν, γι' αυτό σε έφτυσαν. Ήσουν ένα σκουλήκι, ήσουν ένας παιδεραστής, ένα κυνικό κάθαρμα. Ο θάνατός σου έσωσε την ψυχή τους. Δολοφόνησες μικρά παιδιά Ναζωραίε. Έκαψες φιλοσόφους και ιερείς. Κατέστρεψες βιβλία και ναούς. Γι' αυτό σε έγδαραν. Γι' αυτό σε κρέμασαν. Γι' αυτό σε έκαψαν. Έλαβες τον μισθό των πράξεών σου» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα)!
Διάχυτος είναι επίσης στα δημοσιεύματά τους και τις διάφορες τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές τους ένας σκληρός και ακραίος ρατσισμός. Κάνουν απροκάλυπτα διαχωρισμό ανάμεσα στους χριστιανούς και τους όμοιούς τους νεοπαγανιστές. Ούτε λίγο ούτε πολύ θεωρούν εμάς τους χριστιανούς όχι ως ανθρώπους, αλλά ως ανθρωποειδή, ως κτηνανθρώπους, ως μιάσματα. -«Οι ναζωραίοι φονιάδες των λαών δεν είναι Έλληνες, ούτε άνθρωποι, είναι ανθρωπόμορφα κτήνη». «Ο ανελέητος αγών κατά των ναζωραίων κτηνανθρώπων είναι ο μόνος δρόμος». Ακόμη θέλουν να διαρρήξουν ακόμη και τους συγγενικούς δεσμούς. «Αν οι φυσικοί σου γονείς πολεμούν ενεργά στο πλευρό του Κτήνους κατά των θεών τότε όλοι οι οικογενειακοί δεσμοί διαρρηγνύονται και συ ο Έλλην δεν οφείλεις κανέναν σεβασμό στους φυσικούς σου γονείς ή συγγενείς».
Πολλές από τις ομάδες προβαίνουν σε τελετουργικές πράξεις καθάρσεως από το «χριστιανικό μίασμα», σε απόμερες και δασικές περιοχές. Πολλοί έχουν θεσμοθετήσει τελετουργικό αποβολής του Αγίου Βαπτίσματος, το οποίο θεωρούν ως «τη χειρότερη μορφή μιάσματος», όπως το θεωρούσε και ο παρανοϊκός Ιουλιανός. Ακούστε τι λένε: «Οι Έλληνες αποβάλλουν το σημάδι του Κτήνους που τους χαράσσουν οι ναζωραίοι όταν τους βαπτίζουν και ευσεβώς φέρουν τα ελληνικά σύμβολα των θεών» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα). Ακούστε κάποιες ακόμη εξωφρενικές ρατσιστικές αρχές τους: «πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι το αίμα των Ελλήνων και το αίμα των ναζωραίων δεν είναι το ίδιο. Ένα εκατομμύριο ναζωραίοι δεν αξίζουν όσο ένας Έλλην» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα) «Οι ναζωραίοι δεν είναι άξιοι να μοιρασθούν τον ελληνικό τρόπο ζωής. Είναι ακάθαρτοι, είναι ειδωλολάτρες, είναι εγκληματίες» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα) «οι ψυχές τους είναι κακές και ακάθαρτες διότι δεν λατρεύουν τους θεούς» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα) «οι ιερείς δίδαξαν: οι Έλληνες απαγορεύεται να έχουν σχέσεις με ναζωραίους. Είναι μολυσμένοι... δεν επιτρέπεται να αφήνουν τα παιδιά τους στα χέρια των ναζωραίων δασκάλων. Τα μολύνουν, τα κάνουν ειδωλολάτρες» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα). Και καταλήγουν με το εξής ρατσιστικό τους παραλήρημα, το οποίο όχι μόνο δεν έχει σχέση με το ελληνικό πνεύμα, αλλά παραπέμπει σε άλλες εποχές και ιδεολογίες, ολότελα ξένες προς τον ελληνισμό: «Οι ναζωραίοι επλάσθησαν για να υπηρετούν. Οι θεοί τους έφτιαξαν με μορφή ανθρώπου για να δοξασθεί η Ελλάς. Δεν γίνεται να απαλλαγούν από αυτή την υπηρεσία. Τα ζώα και οι ναζωραίοι
υπάρχουν να υπηρετούν τους ανθρώπους». Υπό το πρίσμα αυτής της απαράδεκτης θεώρησης επιτρέπεται κάθε είδους ηθική παρεκτροπή, ακούστε: «το να εξαπατάς τους ναζωραίους είναι
η ύψιστη αρετή. Το όνομα των θεών δεν προσβάλλεται αν ένας Έλλην εξαπατήσει έναν ναζωραίο» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα)!
Στις προθέσεις τους έχει αναβιώσει η απειλή των πρωτοχριστιανικών διωγμών. Χωρίς να υπολογίζουν ανθρώπινα δικαιώματα και νόμους, εξαπολύουν φοβερές απειλές, όχι απλά ιδεολογικής φύσεως, αλλά εξαγγελίες φυσικής μας εξόντωσης. Απειλούν και φοβερίζουν πρωτίστως την Εκκλησία μας ότι «σύντομα θα υπάρξει ξεκαθάρισμα λογαριασμών» για την μακραίωνη (υποτιθέμενη) «τυραννική δουλεία που ασκεί στον ελληνισμό»! Επιμένουν να αυτοαποκαλούνται «έλληνες», μονοπωλώντας την υψηλή αυτή έννοια και ιδιότητα, αποστερώντας την από κάθε μη νεοπαγανιστή. Εμάς τους χριστιανούς δεν μας θεωρούν Έλληνες και μας αποκαλούν ειρωνικά «ιουδαιοχριστιανούς» και «παραμυθολόγους του αποσυντεθέντος βυζαντινισμού». «παρανοϊκούς οπαδούς του αρρωστημένου σκοταδιστή Σαούλ», «Ψυχοπαθείς μονοθεϊστές», «ανθρωπόμορφη μάζα του Ιεχωβά» (ιστ. ΥΣΕΕ). Τονίζουν εμφαντικά πως «οι λέξεις Έλλην, Ελληνισμός δεν νοούνται έξω από την Ελληνική Θρησκεία» (εννοούν την νεοπαγανιστική)» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα) Μας παραλληλίζουν με τους Ταλιμπάν και τους Μουζαχεντίν (περ. Δαυλός, τ. 240/2001). Μας αποκαλούν γουρούνια, που κυλιόμαστε «πάνω στους ίδιους βόθρους με τα ίδια κόπρανα»!
Σύμφωνα με δημοσιευμένες δηλώσεις κάποιων ακραίων ομάδων, επιδιώκεται ακόμα και η φυσική μας εξόντωση. Σας διαβάζω κάποιες από αυτές: «Η τιμωρία για συμμετοχή στην εγκληματική μισανθρωπική αίρεση των ναζωραίων υπανθρώπων είναι θάνατος δια απαγχονισμού... Με την απαξιωτική δίωξη, προφυλάκιση, σύλληψη και καταδίκη εις θάνατον των ναζωραίων συμμοριτών συντελείται η ικανοποίηση του τρωθέντος περί δικαίου αισθήματος της ελληνικής κοινωνίας». Σε άλλο σημείο γράφουν: «Η ώρα της κρίσεως καταφθάνει τρομερή και αμείλικτη. Τα ποτάμια θα γεμίσουν από πτώματα απίστων. Οι ναζωραίοι κατακτητές θα υποταχθούν στην εξουσία των θεών και θα πληρώσουν με το αίμα τους τα εγκλήματά τους κατά της ανθρωπότητος». Την εγκληματική τους διάθεση την ντύνουν με «θεϊκό θέλημα»: «το θέλημα των θεών είναι να διεξάγουμε ιερό πόλεμο για να δοξαστεί το όνομά τους... χέρια και πόδια θα κόβονται... το αίμα πρέπει να ρεύσει για να δοξαστεί το όνομα των θεών, και να εισέλθουν οι ευσεβείς (εννοεί τους φονιάδες) στα Ηλύσια Πεδία. Αγοράζουμε την θέση μας στα Ηλύσια Πεδία με το αίμα των απίστων» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα). «(Η χριστιανική αίρεση) αρπάζει τα τέκνα των θεών και τα απομακρύνει από τους θεούς, (γι' αυτό) πρέπει να εξολοθρεύεται ανηλεώς» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα) εννοούν εδώ το βάπτισμα των νηπίων. Στην προσευχή τους παρακαλούν: «Ω θεοί... Κάντε να πνιγούν στο αίμα τους οι αιρετικοί (ναζωραίοι) που αρνούνται υπακοή στους νόμους σας. Κάντε τα κορμιά τους να γίνουν τροφή για άγρια θηρία. Αφανίστε την μνήμη τους από προσώπου γης»!
Ομολογούν ότι στήνουν ήδη για μας κρεμάλες και λαιμητόμους και το ανατριχιαστικότερο: ετοιμάζουν αναβίωση των ανθρωποθυσιών, τις οποίες δυστυχώς τελούσαν οι πρόγονοί μας ειδωλολάτρες τουλάχιστον ως και αυτόν τον 4ο μ. Χ. αιώνα. Ακούστε μια ανακοίνωσή τους: «Τώρα η θεά Άρτεμις, μέσα στην τρομακτική οργή της, θα ζητήσει να θυσιαστούν ανθρωπόμορφα κτήνη (εννοεί εμάς τους χριστιανούς) ως φαρμακοί, για να εξαγνιστεί η Αθήνα και το ιερό της» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα)!
Οι ύβρεις και οι απειλές τους στρέφονται και κατά αυτού του Κράτους, το οποίο βρίζουν με τα χειρότερα λόγια, ως δήθεν «κράτος κατοχής κατά του Ελληνισμού» ως «θεοκρατικός συρφετός», «θεοκρατική ακρίδα», και πως «δύο δυνάμεις κυβερνούν πάντα τη χώρα: οι παπάδες και οι παπαντζήδες» (Ιστ. ΥΣΕΕ). Δεν το θεωρούν ελληνικό, αλλά θέτουν εντός εισαγωγικών τη λέξη. Γι' αυτό, όπως υποστηρίζουν: «Τέτοιο κράτος θα το καταστρέψουν οι θεοί» (Ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα). Ακούστε κάποιες απίστευτα αντεθνικές
ανακοινώσεις τους, δημοσιευμένες σε δική τους ιστοσελίδα στο διαδίκτυο: «Αν εισβάλλει κάποιος άλλος εχθρός κατά του ρωμαίικου ψευτοκρατιδίου των ναζωραίων, οι Έλληνες θα πάρουν τα όπλα κατά των ναζωραίων και θα συμμαχήσουν με τους εχθρούς των ναζωραίων». Ακούστε και την εξής εξωφρενική ομολογία, η οποία αγγίζει τα όρια της εσχάτης προδοσίας: «Συνεργαζόμαστε πάνω στον τομέα αλλαγής συνόρων στα Βαλκάνια ... θα αγωνιστούμε στο πλευρό οποιασδήποτε εθνοθρησκευτικής κοινότητος θέλει να αποσχιστεί από το κρατίδιο των χριστιανών κατακτητών». Ήδη «προχωρά η ίδρυση Ελληνικού κράτους μέσα στη χριστιανία». Και αλλού τονίζουν με έμφαση: «ο ιερός πόλεμος είναι αναπόφευκτος... θα πολεμήσουμε τους νεοβυζαντινούς εγκληματίες μέχρι θανάτου... ο ιερός πόλεμος δεν θα τελειώσει παρά μόνον αφού οι αποστάτες συντριβούν... η κατάληψη της κρατικής εξουσίας αποτελεί αναγκαία φάση του ιερού πολέμου, διότι το κράτος είναι όργανο της θρησκευτικής κυριαρχίας της αιρέσεως των ναζωραίων» (ιστ. Εκκλησίας των Ελλήνων στο Θρήσκευμα).
Παρ' όλο το υβρεολόγιο και τις απειλές κατά της ελληνικής Πολιτείας εμφανίζονται με ένα πακέτο δυναμικών διεκδικήσεων. Απαιτούν εμφαντικά να αναγνωρισθεί η θρησκεία τους και να επισημοποιηθούν οι τελετές τους. Κάποιοι ακραίοι θεωρούν, όπως προαναφέραμε, την αναγνώριση της αρχαίας θρησκείας αυτοδίκαιη και χαρακτηρίζουν ως ατιμία να ζητούν την αναγνώρισή της από χριστιανούς κυβερνήτες! Ζητούν επίμονα να τους αποδοθούν οι αρχαιολογικοί χώροι, προκειμένου να τους μεταβάλουν σε χώρους τελετουργιών, ακόμα και αυτή η Ακρόπολη των Αθηνών.
Κάθε τι το χριστιανικό τους ερεθίζει επικίνδυνα και θέλουν να το γκρεμίσουν. Απαιτούν κατεδάφιση των χριστιανικών ναών σε απόσταση πεντακοσίων μέτρων από τα ερείπια των αρχαιοελληνικών ιερών. Επιδιώκουν αλλαγή του συστήματος χρονολόγησης, επειδή το ισχύον έχει ως βάση το έτος γέννησης του Χριστού. Ήδη στα περιοδικά τους χρονολογούν από την πρώτη Ολυμπιάδα ή από τη γέννηση του Απολλωνίου Τυανέως! Ζητούν επίσης αλλαγή ονομασίας των μηνών. Ζητούν το χωρισμό Κράτους και Εκκλησίας, κατάσχεση της εκκλησιαστικής περιουσίας και δια των εσόδων από αυτή ανέγερση των «ιερών» τους, κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών στα σχολεία και την αντικατάστασή του με την κατήχηση της «πατρώας θρησκείας», απαγόρευση των κρατικών λειτουργών να συμμετέχουν σε θρησκευτικές τελετές της Εκκλησίας, διακοπή μισθοδοσίας του ορθοδόξου κλήρου από το κράτος και άλλα πολλά. Απαρνούνται με βδελυγμία το άγιο βάπτισμά τους, όπως αναφέραμε και αλλάζουν τα χριστιανικά ονόματά τους με αρχαιοελληνικά. Δεν θέλουν να τους θυμίζει τίποτε χριστιανικό. Τέλος θέλουν να ζητήσει η Εκκλησία δημόσια συγνώμη για τα δήθεν «ανείπωτα εγκλήματά της» κατά του Ελληνισμού!
Το Βυζάντιο είναι γι' αυτούς «η πιο σκοτεινή και εφιαλτική περίοδος της ιστορίας», μη αναγνωρίζοντάς του κανενός είδους πολιτισμικού επιτεύγματος. Μεταχειρίζονται κάθε αθέμιτο μέσο, προκειμένου να κατασυκοφαντήσουν τον Χριστιανισμό. Διαστρεβλώνουν βάναυσα την ιστορία, φτάνοντας σε φαιδρές ακρότητες. Κατασκευάζουν ανύπαρκτα ιστορικά γεγονότα. Ανασύρουν από τα αραχνιασμένα συρτάρια την τετριμμένη και πεπαλαιωμένη αντιχριστιανική φιλολογία του παρελθόντος. Κάνουν φανταστικές υποθέσεις και βγάζουν αυθαίρετα συμπεράσματα και ό, τι άλλο μπορεί να πλήξει το κύρος της Εκκλησίας. Συμμαχούν με όλους αδιακρίτως, τους χριστιανομάχους, σμίγοντας τις φωνές τους για να πληγεί όσο γίνεται περισσότερο η Εκκλησία. Αλλά και οι χριστιανομάχοι γίνονται τιμητές και υπερασπιστές τους. Ως και οι άθεοι δηλώνουν τη συμπάθειά τους και συμπαρίστανται στους νεοπαγανιστές. Απόδειξη ότι είναι συγκοινωνούντα δοχεία και σύμμαχοι στον πόλεμο κατά της Εκκλησίας. Δυστυχώς, όμως, άκοντες εκόντες, γίνονται συμπαραστάτες των νεοπαγανιστών και διάφοροι παράγοντες της πολιτείας, οι οποίοι παρασύρονται σε συγκαλυμμένες συχνά εκδηλώσεις τους.
Κύριος στόχος του νεοπαγανισμού είναι η νεολαία μας. Το μικρόβιο της φοβερής αυτής πλάνης εισέβαλε δυναμικά σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πάμπολλοι εκπαιδευτικοί
έχουν ασπασθεί την πλάνη της «αρχαιολατρίας» την οποία προωθούν στους ανυποψίαστους μαθητές.
Ο ελληνικός νεοπαγανισμός χαρακτηρίζεται ως ο πιο εύρωστος κορμός του διεθνούς νεοπαγανισμού, διότι εκμεταλλεύεται τεχνηέντως το αρχαιοελληνικό κλέος των προγόνων μας, το οποίο συνδέει με την αρχαιοελληνική θρησκεία. Υποστηρίζουν οι ηγήτορες του νεοπαγανισμού με στόμφο ότι ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός οφείλεται αποκλειστικά στην θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων. Δεν είναι λοιπόν λίγοι οι αμαθείς και οι αφελείς που πέφτουν στην παγίδα τους. Αλλά όσοι αναγκαστήκαμε λόγω του προβλήματος να μελετήσουμε την αρχαία θρησκεία, τόσο των προγόνων μας όσο και των άλλων αρχαίων λαών, μείναμε εμβρόντητοι από τα στοιχεία που συναντήσαμε. Δεν πρόκειται βεβαίως για τις «αθώες» και εν πολλοίς ειδυλλιακές ιστοριούλες, που μαθαίναμε στα σχολεία μας, αλλά για πραγματικές δαιμονικές καταστάσεις στις αρχαίες κοινωνίες. Οι διάφοροι «θεοί», όχι μόνο «θεοί» δε μπορούσαν να είναι, αλλά αντίθετα, κακοποιά δαιμονικά όντα, διότι πιστεύονταν ότι διέπρατταν τις χείριστες κακουργίες (φόνους, βιασμούς, κτηνοβασίες, αιμομιξίες, πορνείες, μοιχείες, πράξεις θηριωδίας, γενοκτονίες, απάτες, κλοπές, κλπ.). Οι «θεοί» των αρχαίων ήταν τα χείριστα πρότυπα προς αποφυγή. Οι άνθρωποι για να είναι καλοί, τίμιοι, ηθικοί, πιστοί σύζυγοι, πράοι, επιεικείς κλπ. Έπρεπε να μην μιμούνται τους «θεούς» τους! Σύγχρονος επίσκοπος έγραψε πως αν οι ψευτοθεοί των αρχαίων δικάζονταν από τα σύγχρονα ποινικά δικαστήρια, θα καταδικάζονταν με τις βαρύτατες των ποινών, έως και θάνατος! Το εύρος της δεισιδαιμονίας που καλλιεργούσαν το μαύρα, σκοταδιστικά και αδίστακτα ιερατεία μας αφήνουν άφωνους. Το ίδιο και η πολυποίκιλη εκμετάλλευση, από την οικονομική, μέχρι και αυτή τη σωματική με τις χιλιάδες ιερόδουλες στα λεγόμενα «ιερά πορνεία». Φθάνει μόνο να σας αναφέρω την περίπτωση του λεγομένου δελφικού «ιερού», όπου το αδίστακτο εκεί ιερατείο υπήρξε η αχόρταγη βδέλλα, το οποίο απομυζούσε, για περισσότερα από χίλια χρόνια, τον ελληνικό λαό, ακόμα και τους βαρβάρους, χαλκεύοντας ψεύτικους χρησμούς και το χειρότερο: συμμαχώντας πάντοτε με τους εχθρούς της Ελλάδος! Αν η αρχαία θρησκεία ήταν, όπως ισχυρίζονται οι νεοπαγανιστές, παράγων προόδου και πολιτισμού, δεν θα την απέρριπταν και την πολεμούσαν όλοι σχεδόν οι μεγάλοι σοφοί και επιφανείς Έλληνες. Αν ήταν έτσι όπως τη χαρακτηρίζουν, τότε γιατί καταδίωξε και σκότωσε περισσότερος από 500 σοφούς και επιστήμονες η αρχαία θρησκεία; Είναι ίσως τυχαίο ότι ο αρχαίος κόσμος εξέπνευσε μαζί με τη θρησκεία του; Ο μέγιστος των ιστορικών του 20ου αιώνος Άρλοντ Τόυμπυ έγραψε πως η αρχαία θρησκεία συμπαρέσυρε στον τάφο της τον αρχαίο κόσμο!
Θέλω να τελειώσω με μια αισιόδοξη διαπίστωση και να μετριάσω την αθυμία κάποιων, που ίσως προβληματίστηκαν από τα λεγόμενα μου. Εκτίμησή μας στο Γραφείο Αιρέσεων της Ιεράς Συνόδου είναι, ότι ύστερα από μιας τριακονταετίας ορμητική επέλαση, ο ελληνικός νεοπαγανισμός βρίσκεται τελευταία σε εμφανή κάμψη. Ουδέποτε μπόρεσαν να συνεννοηθούν οι ηγήτορες των πολυπληθών ομάδων και να συνενώσουν τις δυνάμεις τους. Τα αγεφύρωτα χάσματα όσον αφορά τα διαφορετικά πιστεύω τους, τους εμπόδισαν να ενοποιήσουν τον ελληνικό νεοπαγανισμό. Για παράδειγμα: ούτε για τη φύση και τον αριθμό των «θεών» δε συμφωνούν. Επίσης η αρχομανία των πάμπολλων ομάδων υπήρξε άλλο μεγάλο εμπόδιο στη συνένωσή τους. Αλλά φρονούμε πως το μεγαλύτερο εμπόδιο υπήρξε η μη αποδοχή τους από τον Ελληνικό Λαό, ο οποίος απέδειξε πως είναι βαθύτατα διαποτισμένος από τα νάματα της Ορθόδοξης πίστης και πως δεν αποδέχεται, στη συντριπτική του πλειοψηφία, τον νεοεποχίτικο αποκρυφισμό, έστω και αν του σερβίρεται με το «κερασάκι» του αρχαιοελληνικού πολιτισμού. Αυτό δε σημαίνει βεβαίως ότι πρέπει να αδρανήσουμε και να υποβαθμίσουμε το πρόβλημα, διότι χάνονται ψυχές «υπέρ ων Χριστός απέθανεν» (Ρωμ.16,26). Ο αγώνας μας πρέπει να συνεχισθεί έως ότου εκλείψει και αυτή η πνευματική πανώλη από τον αγιασμένο και πολύπαθο τόπο μας. Αυτή τη σημασία έχει και η σύναξη αυτή, που οργάνωσε η τοπική σας Εκκλησία, στην οποία αξίζουν μύριοι έπαινοι και ιδιαιτέρως στον σεπτό σας ποιμενάρχη, ο οποίος αποδεικνύει, ότι αγρυπνεί για το νοητό του ποίμνιο, που του εμπιστεύτηκε η Εκκλησία.