Σειρά 5 εντυπωσιακών φυλλαδίων, που αποσκοπούν στην καλύτερη γνωριμία του ορθοδόξου ποιμνίου με την Εκκλησία και τη λατρεία. Συγκεκριμένα έχουν εκδοθεί:
|
(έχει εξαντληθεί)
Οι Πατέρες ονόμαζαν Ευχαριστία την προσφορά του άρτου και του οίνου, την καθιέρωσή τους και την κοινωνία τους. Στη Θ. Ευχαριστία καλούμεθα οι πιστοί να προσφέρουμε στο Θεό αυτά που ο ίδιος μας έχει προηγουμένως προσφέρει. "Τα σα εκ των σων" του προσφέρουμε. Και το ψωμί και το κρασί είναι τα πιο βασικά στοιχεία της τροφής μας. Δηλαδή της ίδιας μας της ζωής.
|
Γιατί καίμε καντήλι στο σπίτι; Γιατί ανάβουμε κεριά στην εκκλησία; Να δύο ερωτήματα στα οποία αρκετοί μας δεν γνωρίζουν να δώσουν απάντηση. Τηρούν τα παραδεδομένα, αλλά δεν ξέρουν πώς και γιατί. Παρά το ότι οι συμβολισμοί και οι "γραφικοί τύποι λατρείας" εξακολουθούν να στολίζουν τον συχνά δίχως σημασία χρόνο μας, εν τούτοις είναι σωστό να γνωρίζουμε αυτούς τους συμβολισμούς, όπως μας τους αποκαλύπτουν οι Άγιοι Πατέρες, ώστε να μπορούμε, τηρώντας τα θέσμια, να δώσουμε και πάλι στο χρόνο μας την πραγματική του σημασία, να τον μεταμορφώσουμε και να τον λυτρώσουμε.
|
(έχει εξαντληθεί)
Παλαιότερα η Κυριακή ήταν για όλους - όπως το λέει και το όνομά της- η ημέρα του Κυρίου, δηλ. η αφιερωμένη στον Κύριο. Ο πολύς κόσμος εγνώριζε τη σημασία της, τηρούσε την αργία της και απέφευγε να εργασθεί. Εκκλησιαζόταν σε μεγάλο ποσοστό και αφιέρωνε το υπόλοιπο της ημέρας στην οικογενειακή συντροφιά και σε έργα κοινής αγάπης π.χ. επισκέψεις σε αρρώστους, σε φυλακισμένους κλπ. Την ημέρα αυτή φορούσαν οι άνθρωποι τα "καλά" τους ρούχα, έτρωγε όλη η οικογένεια μαζί το μεσημέρι το καλύτερο φαγητό της εβδομάδας, έκαμναν επισκέψεις και γενικά ζούσαν ανθρώπινα κοντά στα παιδιά τους, μέσα σε γιορτινή ατμόσφαιρα. Έτσι ξεχώριζε η Κυριακή για την ιδιαιτερότητά της, τόσο από θρησκευτικής, όσο και από κοινωνικής σκοπιάς. Επίκεντρο της είχε την ευλάβεια, το σέβας προς το Θεό, την κοινή λατρεία και τα έργα της αγάπης προς τον πλησίον.
|
(έχει εξαντληθεί)
Είναι αγιογραφική επιταγή να γνωρίζουν οι χριστιανοί "πως δει εν οίκω Θεού αναστρέφεσθαι" (Α' Τιμ. Γ' 15) δηλ. πως πρέπει να συμπεριφέρονται όταν ευρίσκονται μέσα στον οίκο του Θεού. Και είναι αλήθεια ότι εξ αιτίας της απουσίας επιμελημένης λειτουργικής αγωγής, πολλοί χριστιανοί δεν γνωρίζουν πολλά πράγματα σ' αυτό το σημείο. Έτσι παραβλέπουν συχνά την ιερότητα του χώρου και παρασύρονται σε εκδηλώσεις που μαρτυρούν ανευλάβεια και έλλειψη επίγνωσης.
|
(έχει εξαντληθεί)
Η θεία Κοινωνία η Θ. Μετάληψη (ή κοινώς "Μεταλαβιά") εξακολουθεί να είναι και σήμερα και γι αυτούς ακόμη τους μη συνειδητοποιημένους χριστιανούς, η κορυφαία έκφραση της πίστεως, της ευλαβείας, του αγιασμού και της ευλογίας. Ανεξάρτητα από το βαθμό της πίστεως ή της θρησκευτικής καλλιέργειας που διαθέτει κάποιος, όλοι, άλλοι ενσυνείδητα και άλλοι ανεπίγνωστα, νοιώθουν ένα φόβο μπροστά στο Μυστήριο. Ο φόβος αυτός κρατάει τους περισσότερους μακρυά του τον περισσότερο καιρό του χρόνου, ενώ και όταν αποφασίζουν να πλησιάσουν, το κάνουν μάλλον από συνήθεια "έτσι, για το καλό του χρόνου"- όπως λένε- και παραμένουν ξένοι προς τις αληθινές του διαστάσεις. |