Η Γέννηση του Χριστού από την Παρθένο Μαρία
Η γέννηση του Χριστού από μια παρθένο υπογραμμίζει ότι η Ενσάρκωση δεν έχει καμιά σχέση με τη δημιουργία ενός νέου ανθρώπου. Όταν γεννιέται ένα παιδί από δυο ανθρώπινους γονείς με το συνηθισμένο τρόπο, αρχίζει να υφίσταται μια καινούρια ύπαρξη. Αλλά το πρόσωπο του ενσαρκωμένου Χριστού δεν είναι άλλο από το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος. Επομένως, στη γέννηση του Χριστού δεν άρχισε να υφίσταται ένα νέο πρόσωπο, αλλά το πρόσωπο του Υιού του Θεού που προϋπήρχε άρχισε τώρα να ζει όχι μόνο με θεϊκό αλλά και με ανθρώπινο τρόπο ύπαρξης. Έτσι η Παρθενική Γέννηση αντανακλά την αιώνια προΰπαρξη του Χριστού.
Επειδή το πρόσωπο του ενσαρκωμένου Χριστού ταυτίζεται με το πρόσωπο του Λόγου, η Παρθένος Μαρία δίκαια μπορεί να πάρει τον τίτλο Θεοτόκος. Είναι μητέρα όχι ενός ανθρώπινου γιου που έχει ενωθεί με το θείο Υιό, αλλ΄ ενός ανθρώπινου γιου που είναι ο μονογενής Υιός του Θεού. Ο γιος της Μαρίας είναι το ίδιο πρόσωπο με το θείο Υιό του Θεού κι έτσι, χάρη στην Ενσάρκωση, η Μαρία είναι πραγματικά «Μητέρα του Θεού».
Φωτογραφίες
- Χριστούγεννα, η δύναμη της Αγάπης! (2010)
- Νέοι, Εκκλησία και Πολιτισμός 2010 - Χορωδία Ι.Μ. Δημητριάδος
- Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα από την παιδική χορωδία της Ι. Μητροπόλεως
- Χριστὸς γεννᾶται - Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου
- Ὁμιλία τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Ἐπισκόπου Νύσσης εἰς τὸ ἄχραντον καὶ θεῖον Γενέθλιον
- Ὁ Λόγος σὰρξ ἐγένετο - Ὅσιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος
- «Ὁμιλία περὶ τῆς κατὰ σάρκα τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ Οἰκονομίας» - Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ
- Μήνυμα του Σεβ. Μητροπολίτου Δημητριάδος κ. Ιγνατίου για τα Χριστούγεννα του 2011