Μητροπολίτης
Ιγνάτιος

Σαν Σήμερα...

Σ.Σ.Κ.Βόλου "Ο ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ"

Η εκδρομή του Συνδέσμου Νέων της Μητροπόλεως μας στη Ρουμανία.

Παρασκευή, 17 Μαϊου, 2013

Ο Σύνδεσμος Νέων της Ιεράς μας Μητροπόλεως πραγματοποίησε και φέτος την ετήσια εκδρομή του στο εξωτερικό. Αυτή τη φορά κατάφερε να φτάσει στην χώρα της Ρουμανίας. Μια υπέροχη 6ήμερη προσκυνηματική εκδρομή με προορισμούς τη Σόφια της Βουλγαρίας, το  Βουκουρέστι, τη κοιλάδα του Νέαμτς με τα υπέροχα Μοναστήρια καθώς και την μεσαιωνική πόλη του Μπρασώφ και τη Σιναία στην ορεινή Τρανσυλβανία.

Όλα ξεκίνησαν την Τρίτη του Πάσχα όταν νέοι και νέες από το Βόλο αλλά και φίλοι που ταξίδεψαν από όλη την Ελλάδα για τον ίδιο λόγο, αναχωρήσαμε για τη Σόφια. Μεγάλη ευλογία υπήρξε η επίσκεψη μας στην Ιερά Μονή του Αγίου Ιωάννη της Ρίλα, τη μεγαλύτερη και πιο φημισμένη μονή της Βουλγαρίας. Θαυμάσαμε τον γιγάντιο πύργο, και το υπέροχο τοπίο που περιέβαλλε τη Μονή. Συνεχίσαμε για τη Σόφια, η άφιξη μας αργά το απόγευμα συνοδεύτηκε με μικρή περιήγηση στην πόλη, προσκύνημα στον Ιερό Ναό του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι.

Τετάρτη πρωΐ αναχωρήσαμε με κατεύθυνση το Βουκουρέστι. Επισκεφτήκαμε το «Μουσείο του Χωριού», στο οποίο είδαμε αρχιτεκτονικά αντίγραφα από όλες τις περιοχές και ιστορικές περιόδους της Ρουμανίας αλλά θαυμάσαμε και την τεχνητή λίμνη, την  Αψίδα του Θριάμβου με τις επιγραφές των σημαντικότερων μαχών της Ρουμανίας στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τη Βουλή ή αλλιώς το παλάτι του Τσαουσέσκου, το βασιλικό παλάτι, το Πανεπιστήμιο και άλλα νεοκλασικά κτήρια. Η βραδιά μας δεν τελείωσε πριν επισκεφτούμε και προσκυνήσουμε στο Πατριαρχείο της Ρουμανίας αλλά και πρίν περιπλανηθούμε στην παλιά πόλη με τα στενά γραφικά δρομάκια του ιστορικού κέντρου του Βουκουρεστίου.

Επόμενη μέρα Πέμπτη και αναχώρηση για την πόλη του Νέαμτς και την ομώνυμη κοιλάδα όπου βρίσκονται τα περίφημα Μοναστήρια της Ρουμανίας στη περιοχή της Μολδαβίας. Μετά από πολλές ώρες διαδρομής, με μόνη συντροφιά μας το υπέροχο φυσικό τοπίο φτάσαμε στη πόλη Bacau. Από εκεί και στη συνέχεια θα επισκεφτούμε  μερικές από τις σημαντικότερες μονές της Ρουμανία. Πρώτος σταθμός μας η μονή του Νεάμτς, με τα επιβλητικά κτίρια στη συνέχεια η μονές, Secu όπου ο π. Κλεόπας μας ξενάγησε στο καθολικό και στο μουσείο και Sixastria όπου είχαμε την ευλογία να επισκεφτούμε και να ξεναγηθούμε στο κελί και τον τάφο του γέροντα Κλεόπα Ηλιέ τελευταίος προορισμός μας η γυναικεία μονή της Αγάπια. Οι εμπειρίες μοναδικές, σε κάθε μοναστήρι, ακούστηκε από το σύνολο των νέων το Χριστός Ανέστη ή Κριστός α νβιάτ, το Άξιον Έστι, απολυτίκια Αγίων, και  αναστάσιμοι ύμνοι... Επιστροφή στην πόλη του Νέαμτς, πολύ αργά το βράδυ. Λίγοι οι τολμηροί για βραδυνή βόλτα, η κούραση ήταν περισσότερο από εμφανής, ο ύπνος γλυκός αλλά ολιγόωρος γιατί...

Ξημέρωνε Παρασκευή της Ζωοδόχου Πηγής! Τι υπέροχη μέρα! Μετά από μια ελικοειδή διαδρομή στις οροσειρές  της Ρουμανίας η πρώτη μας στάση περιελάμβανε βαρκάδα και τοξοβολία στην κόκκινη λίμνη  μία από τις ομορφότερες λίμνες  που συναντήσαμε. Το μεσημέρι φτάσαμε στην  πρωτεύουσα της Τρανσυλβανίας, το Μπρασώφ, την ορεινή γραφική πόλη, με τους δρόμους και τα κτίσματα του 18ου αιώνα. Περπατήσαμε  στα όμορφα δρομάκια της πόλης, επισκεφθήκαμε την Μαύρη Εκκλησία, με το περίφημο αρμόνιο,  είδαμε το Δημαρχείο της πόλης, την εκκλησία του Αγίου Νικολάου, το πρώτο τυπογραφείο όπου τυπώθηκε η ρουμανική γλώσσα.

Σάββατο πρωΐ αναχωρήσαμε για τα θρυλικά Καρπάθια Όρη. Αφού διασχίσαμε την κοιλάδα Πράχωβα, ένα από τα ωραιότερα σημεία όλης της εκδρομής φτάσαμε στο Μπραν. Στην πόλη αυτή βρίσκεται το ομώνυμο κάστρο, όπου έζησε ο αιμοσταγής ηγεμόνας της Ρουμανίας Βλαντ Τσέπες και τον οποίο ο μύθος συνέδεσε με τον φοβερό κόμη Δράκουλα. Στη συνέχεια αναχώρηση για το Βουκουρέστι. Κατά τη διαδρομή, δεν θα μπορούσαμε να μην σταματήσουμε στην Σινάια. Εκεί επισκεφθήκαμε το ανάκτορο των Χοετζόλερν, βασιλιάδων της Ρουμανίας, γνωστό ως Πέλες, το παλάτι της συζύγου του βασιλιά, το μικρό Πέλες, το Πελουσόρ, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ανάκτορα της Ευρώπης για τις συλλογές σπάνιων αριστουργημάτων που κοσμούν τα δωμάτιά του και τη Μονή της Αγίας Τριάδος Σινάια. Η άφιξη μας στο Βουκουρέστι αργά το απόγευμα μας επέτρεψε να θυμηθούμε όσα είδαμε κατά την πρώτη μας ξενάγηση εκεί. Όσο για το τελευταίο μας βράδυ στο Βουκουρέστι, ο καθένας κράτησε τις εικόνες, τις εμπειρίες και τις αναμνήσεις στο μυαλό και στην καρδιά του...

Κυριακή η μέρα της επιστροφής! Στη διαδρομή είχαμε τη δυνατότητα να θυμηθούμε, να γελάσουμε και να νοσταλγήσουμε όλα εκείνα που συνέθεσαν το παζλ της εκδρομής. Χίλια χιλιόμετρα αναψυχής, προσευχής, μουσικής, χαράς συναναστροφής,  μόνο όπως οι νέοι του Συνδέσμου ξέρουν να βιώνουν ... Όταν πια περάσαμε τα σύνορα και βρεθήκαμε μέσα στην Ελλάδα, καταλάβαμε τα όσα ζήσαμε μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα. Η άφιξη μας πολύ αργά το βράδυ στο Βόλο σφραγίστηκε με ένα απλό  συμπέρασμα. Ο Σύνδεσμος Νέων γνωρίζει πολύ καλά να πραγματοποιεί απίθανες εκδρομές!!! Χριστός Ανέστη!